تاریخچه برند کارتیر

کمپانی کارتیر در سال ۱۸۴۷ در کشور فرانسه و در شهر پاریس توسط لوئیس کارتیر تاسیس شد. کمپانی کارتیر به خاطر تولید انواع جواهرات و ساعت توانست شهرت جهانی به دست آورد و امروزه همه برند کارتیر را اول با ساعت و بعد با جواهراتش می‌شناسند ولی کمپانی کارتیرعلاوه بر ساعت و جواهرات انواع عطر،عینک، ظروف، کیف، و... نیز تولید کرده و به سراسر جهان عرضه می کند.

کمپانی کارتیر امروزه در ۱۲۵ کشور جهان شعبه دارد که تعداد فروشگاه های رسمی کارتیر  به۲۰۰ عدد در جهان میرسد،  دفتر مرکزی کمپانی کارتیر در پاریس قرار دارد و از آنجا تمامی فروشگاه های رسمی خود را در سراسر جهان مدیریت می کند دو دفتر رسمی دیگر کارتیر در شهر نیویورک و لندن قرار دارد

در سال ۲۰۱۸ مجله فوربز برند کارتیر را ۵۹ برند مطرح جهان اعلام کرد که باعث بیشتر درخشیدن این برند در زمینه تولید کالاهای لوکس در جهان قرار گرفت و باعث افزایش شهرت کارتیر شد، لوئیس کارتیر یک شاگرد خلاق در یک مغازه ساعت سازی بود،  استاد لوییس کارتیر آدولف پیکارد نام داشت آدولف پیکارد در آن زمان از ساعت سازی های مشهور بود و تمام تجربیات خود را با عشق به لوئیس کارتیر می آموخت.

کنجکاوی و پشتکار لوئیس کارتیر باعث شده بود که آدولف پیکارد هر آنچه را که در این سالها تجربه کرده است با عشق تمام در اختیار لوئیس کارتیر قرار دهد و تشویق و حمایتش کند تا به یک ساعت ساز حرفه ای تبدیل شود.

 

 آدولف پیکارد بعد از مدتی به خاطر بالا بودن سن خود دیگر نمی توانست حرفه ساعت سازی را ادامه دهد و مغازه خود را به شاگر خودش که لوئیس کارتیر بود فروخت.

 لوئیس کارتیر اولین فروشگاه خود را در سال ۱۸۴۷ افتتاح کرد و بعد از افتتاح تمام وقت خود را بر روی طراحی ساعت های خاص اختصاص داد، در آن زمان ساعت مچی وجود نداشت و همه مردم از ساعت های جیبی استفاده میکردند و ایده ساخت ساعت مچی در هیچ کجای جهان به ذهن کسی برخود نکرده بود.

 لوئیس در تلاش بود تا ساعت خاصی را طراحی کرده و بسازد که خیلی منحصر به فرد باشد و بتواند برای نامش شهرت آفرین باشد و همیشه در این فکر بود، تا یک ایده ای از دوست خلبان خود به نام آلبر توسا نتوس دریافت کرد، آلبرتو سانتوس پیشگام هواپیمایی برزیل بود که برای بررسی زمان پرواز خود به یک ساعتی نیاز داشت که در جیب خود نباشد و به راحتی بتواند در حین پرواز همراه خود داشته باشد و هر لحظه به بتواند زمان را مشاهده کند و این ایده را به دوست ساعت ساز خود که لوئیس کارتیر بود مطرح کرد.

لوئیس کارتیر بعد از مدتی تلاش برای ساخت ساعتی مناسب و مد نظر آلبرتو سانتوس ایده ساخت ساعت مچی به ذهنش رسید، ساعتی که بتوان آن را روی مچ دست استفاده کرد لوئیس مشغول به طراحی یک ساعت مچی کرد و توانست اولین ساعت مچی با بند چرمی و صفحه مربعی شکل برای دوست خلبان خود ‏ آلبرتو سانتوس طراحی کند.

 این طراحی که در اوایل قرن ۲۰ رخ داد باعث  مشهور شدن لوئیس شد و بیشتر خلبانها به لوئیس سفارش ساخت ساعت مچی دادند، به مرور استفاده از ساعت های مچی در بین مردم رواج پیدا کرد و افراد ثروتمند استفاده از ساعت مچی را بسیار لاکچری می دانستند.

لوئیس کارتیر اولین ساعت مچی خود را به نام دوست خلبانش آلبرتو نامگذاری کرد. آغاز شهرت و مشهور شدن برند کارتیر از ساعت مچی شروع شد روز به روز  لوئیس کارتیر در تلاش بود تا بتواند ساعت های مچی دیگری نیز طراحی کند.

 لوئیس در طول جنگ جهانی اول یک بار شاهد عبور تانک از جلوی مغازه خود شد و نحوه طراحی و مدل این تانک ایده ساخت یک ساعتی شبیه به تانک را در ذهن لوئیس به وجود آورد و بعد از مدتی لوئیس ساعت مچی با مدل تانک را ساخت که باعث دو برابر شدن شهرت برند کارتیر شد.

 لوئیس کارتیر پسران و نوه های خود را نیز مشغول آموزش و ساخت ساعت کرد، ولی ایده های پسران لوئیس باعث شد دیدگاه لوئیس بیشتر باز شود و بتواند فعالیت خود را گسترش دهد. یکی از پسران لوئیس یک شعبه دیگر در بازار جواهرات پاریس افتتاح کرد، تا بتواند ساعت های تولید شده را بفروشد.

 پسران لوئیس بعد از مدتی تصمیم گرفتند علاوه بر ساعت سازی وارد حرفه ای ساخت جواهرات شوند و تولید محصولات لوکس خود را افزایش دهند با شهرتی که برند کارتیر آن زمان ایجاد کرده بود جواهراتی که تولید می‌شد مورد استقبال عموم قرار می‌گرفت، در بازده زمانی کم توانست طرفداران زیادی را پیدا کند.

 کارتیر در طراحی جواهرات خود از انواع زمرد، یاقوت و یاقوت کبود استفاده میکرد و برای ترکیب رنگها از رنگهای سلطنتی هنر الهام گرفت. کارتیر اولین تولید کننده جواهراتی بود که با ترکیب کردن سنگهای رنگی توانست جواهرات بسیار زیبایی را بسازد و ترکیبات سنگهای قیمتی که در جواهرات خود استفاده می‌کرد، یک ازدواج کامل بین فرهنگ شرق و غرب بود. تولید جواهرات خاصی بیشتر از تولید ساعت توانست برند کارتیر را در سراسر جهان مطرح کند.

 استفاده از آلیاژ پلاتین در جواهرات باعث شد کارتیر از پادشاه ادوارد هفتم لقب جواهر پادشاهان وپادشاه جواهرات را به دست آورد و برای بیشتر پادشاهان توانست تاج های سلطنتی طراحی و تولید کنند.

 کمپانی کارتیر با خلاقیت تمام توانست برای افراد مشهور بسیاری جواهرات خاصی را طراحی و تولید کند. حلقه های ساده ازدواج  از اولین تولیدات حلقه برنده کارتی بود ۳ رینگ حلقه به هم چسبیده کارتیر با شعار آغاز و پایانی ندارد، بسیار ساده و با استناد به ویژگی های عشق ماندگار طراحی و تولید شد که در آن زمان یک حرکت جسورانه برای برند کارتیر به حساب آمد.

 گردنبند مار، ماریا فلیکس ستاره سینمایی مکزیک بود که در طول حرفه‌ای خود ۴۷ فیلم ساخت و ملکی سینمای اسپانیا زبان‌ محسوب می شد. او مار ها را نماد خلاقیت، خرد و قدرت می دانست بعد از دیدن محصولات کارتیر یک گردنبند مار را به کارتیر سفارش داد که به اندازه یک مار واقعی بود، ساخت قطعه ۵۶ سانتی متر دو سال به طول انجامید و با ۲۴۷۳ الماس درخشان و برش باگت ساخته شد، حتی جالب تراینکه مار کارتیر کاملا انعطاف پذیربود و  درست مثل مار واقعی.

 در سال ۱۹۸۱ کمپانی کارتیر وارد دنیا عطر شد، این عطرها توسط عطر سازان مشهور دنیا ساخت می‌شود و توانسته است محبوبیت زیادی بین علاقه مندان به عطر پیدا کند و یکی از عطرهای گران قیمت دنیا باشد.

دیدگاه کاربران

برای ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید