تاریخچه برند سواروسکی

انسان های خلاق از همان ابتدا شناخته می شوند از همان دوران کودکی خود معلوم می شود که این کودک چقدر حس کنجکاوی، شیطنت و خلاقیت دارد.

 طبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه آمریکا افرادی که در دوران کودکی بسیار کنجکاو و خلاق هستند یا دوست دارند همه چیز را باز و بسته کنند، یا طرز کار کردن همه لوازم اطرافشان را بدانند در بزرگسالی بسیار باهوش می شوند، و در صورت بروز هرگونه مشکل برای آنها  مشکل سریع راهکاری پیدا می کنند و دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و در هر شغلی که مشغول هستند سعی دارند خلاق ترین و بهترین باشند.

 دانیل سواروسکی بنیانگذار برند سواروسکی از همان دوران کودکی بسیار پرتحرک و کنجکاو بود و همیشه دوست داشت نحوه ساختن و کارکردن وسایل های اطرافش را بداند و همیشه سوالاتی را از پدر و مادر خود می پرسید که بیشتر وقت ها پدر و مادر نیز جواب صحیح آن را نمی دانستند.

 تفریحات مورد علاقه دانیل سواروسکی در دوران کودکی گردش در طبیعت و باز و بسته کردن وسایل خراب بود و همیشه از باز و بسته کردن وسایل قدیمی و به درد نخور بیشترین لذت را میبرد. چون دوست داشت بداند داخل هر وسیله ای  چه چیزهایی هست که باعث کار کردن آن میشوند.

 دانیل در دوران کودکی وقتی روی تخت خواب خود می خوابید و به سقف نگاه میکرد کریستالهای تراش خورده لوستر نظر او را بیشتر به خود جلب می‌کرد و وقتی چراغ را روشن می کرد و شکستهای نوری که توسط این کریستال های تراش خورده به وجود می آمد، دانیل را مجذوب خود می کرد. دانیل از پدر و مادر خود در مورد این کریستال ها سوالاتی پرسید و فهمید که دلیل این انعکاس نور تراش هایی هست که روی آن ایجاد شده اند و به خاطر شفاف و کریستالی بودن جنس آن ها باعث انعکاس و شکست نور میشود. از همان وقتی که دانیل متوجه این موضوع شد دوست داشت در آینده بتواند خودش کریستال های تراش خوردهای درست کند این رویا هر روز که می گذشت در ذهن دانیال بزرگ و بزرگتر می شد.

 دانیل در جعبه چوبی اسباب بازی های خود به مقدار زیادی کریستال های تراش خورده و شکسته داشت و هر روز با آنان ها بازی میکرد و به تراش های آن ها دقت  میکرد، و بازی با آنها لذت فراوانی را برای او ایجاد می کرد. همین رویاهای کودکی دانیل سواروسکی اورا توانست به یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده لوازم پزشکی، دوربین، تلسکوپ، عینک و جواهرات تبدیل کند .

 

-دانیل سواروسکی مشهور

دانیل سوارسکی مشهور موسس کمپانی جواهرات و لوازم لوکس سواروسکی در سال ۱۸۶۲ در بوهمیا جمهوری چک به دنیا اومد. رویا کودکی و عشق او به کریستال و شیشه های رنگی او را تبدیل به یک فرد مشهور در این زمینه کرد و کمپانی بزرگی را برای او به ارمغان آورد، در آن زمان جمهوری چک یکی از کشورهای مشهوره تولید کنند سنگ های قیمتی و بلور بود. در آن زمان بیشتر ساکنان جمهوری چک به این کار مشغول بودند پدر دانیال سواروسکی  کارگاه شیشه گری داشت و از آنجا امرار معاش می کرد و یک خانواده متوسط در آن زمان به حساب می آمد، پدر دانیل برای شرکت‌هایی که سفارش کار می‌دادند کار می کرد و خیلی کم دیده می شد  با خلاقیت و ابداً خودش محصولی را تولید کند و به فروش برساند.

 دانیل از ۱۰ سالگی در کارگاه پدر مشغول شد و بیشتر وقت خود را صرف آموزش و یادگیری شغل شیشه گری و تراش بلور صرف می کرد. دانیل به خاطر استعداد و علاقه ای که داشت سریع این صنعت را یاد گرفت، ولی دانیل علاقه ای به انجام سفارشاتی که درخواست میشد نداشت و دوست داشت با خلاقیت خودش محصول و سبکی جدید ابداع کند و آن را بفروشد و هنر و تمایز خود را در این زمینه به همه نشان دهد.

 دانیل به خاطر علاقه‌ای که به این حرفه داشت همیشه مقالات وکتاب های مرتبط با این حرفه را می خواند. یکی از دلایلی که زاویه دید دانیل را بیشتر تغییر می داد حضور در نمایشگاه های بزرگی که برگزار می‌شد بود. او در تمامی نمایشگاه های مربوط به حرفه خودش شرکت می‌کرد. در یکی از نمایشگاهی که در جمهوری چک برگزار می شد یک دستگاه جالب الکتریکی برای تراش و سنگ زنی دید و نظر دانیل  را به خود جلب کرد، دانیل مجذوب این دستگاه شد و از همان روزی که این دستگاه را دید فکرش را مشغول ساخت دستگاهی بهتر و پیشرفته تر از آن کرد و بعد از ۱۰ سال دانیل سواروسکی توانست  دستگاهی با قابلیتی بالاتر اختراع و به نام خود ثبت کند.

 دانیل با  اختراع و ثبت این دستگاه به نام خود در آن زمان شهرت بسیاری کسب کرد. و نام دانیل  را بر سر زبان ها انداخت. دانیل به خاطر اینکه بتواند بهتر رشد کند و این دستگاه در انحصار خودش نگهدارد، و فردی نتواند آن را بسازد تصمیم به مهاجرت گرفت، در سال ۱۸۹۵ دانیال مهاجرت کرده و کارگاهی به نام ds&co تاسیس کرد و شروع به تولید محصولات خلاقانه و جدید کرد.

 دانیل از زمان تاسیس کارگاهش شروع به تولید شیشه های کریستالی کرد و هر روز بهترو بهتر می‌توانست شیشه های کریستالی زیبا و جدیدی را تولید کند شیشه های کریستالی که آن زمان دانیل تولید می کرد شبیه الماس بودند و زیبایی الماس را نمایان می کردند، که اگر فرد عادی این شیشه های کریستالی را می‌دید فکر می‌کرد الماس است. دانیل بدون خستگی به تلاش روزانه اش ادامه می‌داد و هر روز خلاقیت بیشتری را اضافه می کرد و بعد از چهارسال شیشه های کریستالی دانیل با استقبال فراوانی روبرو شد و همه فروشندگان و سفارش دهندگان به‌دنبال کارگاه دانیل میگشتند تا از آنجا محصولات خاصی و خلاقانه دانیل را تهیه کنند.

 دانیل وقتی این استقبال را دید سریع نیروی کاری خود را افزایش داد و تولید محصولات خود را چند برابر کرد، دانیل بعد از مدتی تصمیم گرفت نام کمپانی خود را تغییر دهد و نام خانوادگی خود را برای کمپانی اش استفاده کند و نام کمپانی خود را به سواروسکی تغییر داد یک لوگویی به شکل قوی را لوگوی رسمی کمپانی خود قرارداد که تا امروز همه هیچ تغییری در لوگوی این کمپانی صورت نگرفته است و همه مردم قوی مشهور سواروسکی را می شناسند.

 

 

- سواروسکی چه محصولاتی تولید می کند

سواروسکی امروز دیگر مثل سوارسکی زمان اول تاسیس نیست، که فقط شیشه های کریستالی الماس شکل تولید کند. بلکه سوارسکی الان همه چیز تولید می کند یا میشود گفت به قدرتی رسیده است که  هر چیزی را که اراده کند تولید کند،  از جمله محصولاتی که سواروسکی الان تولید می کند شامل انواع جواهرات نظیر گوشواره، انگشتر، گردنبند، ساعت، دستبند، انواع مجسمه، انواع لوازم تزیینی، انواع دوربین، تلسکوپ، میکروسکوپ، دوربین تفنگهای شکاری و... می باشد. محصولات سواروسکی جز محبوب ترین و با کیفیت ترین محصولات در نوع خود می باشند.

 

-سواروسکی در دنیای مد و فشن

سواروسکی از همان ابتدا که شیشه‌های کریستالی شبیه الماس را تولید و عرضه کرد روز به روز مدل‌های جدیدی از کریستال ها را تولید میکرد، که نظر تولید کنندگان پوشاک و صنعت مد و فشن را به خود جلب کرده بود که  همکاری هایی را با کمپانی سواروسکی انجام می دادند ولی از قرن ۲۰ به بعد بیشتر فعالان و کمپانیهای صنعت مد و فشن به سوی کمپانی سواروسکی هجوم آوردند تا بتوانند برای مشتریان خود تمایز بیشتری ایجاد کنند و کریستال های خوشرنگ و زیبا سواروسکی را با محصولات خود ترکیب کنند. هر کمپانی که با سواروسکی وارد قرار داد می شد و محصولات خود را با کریستال های سواروسکی ترکیب می کرد مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کرد کریستال های سواروسکی توانست به هزاران شرکت در صنعت مد و فشن تاثیر گذار باشد و باعث رشد آنها نیز شود.

 

-جواهرات سواروسکی

امروزه در دنیا کمتر کسی است که برند مشهور سواروسکی را نشناسد یا  اسم آن را نشنیده باشد. جواهراتی که سواروسکی تولید می کند طرفداران بسیاری  در دنیا دارد و بیشتر افراد مشهور و سرشناس دنیا از جواهرات سواروسکی استفاده می‌کنند. کریستال هایی که در جواهرات سواروسکی به کار میرود بسیار خاص و دارای رنگ بندی های بسیار زیبایی هستند بیشتر افراد مشهور دنیا مانند بازیگران، هنگامی که به جشنواره یا مراسمی دعوت می شوند از جواهرات سواروسکی استفاده می کنند.

ترکیباتی که در کریستالهای سواروسکی به کار میرود خاص هستند تا جایی که مشخص است در ترکیبات جواهرات سواروسکی از مقداری سرب استفاده می شود که این سرب به حدی نیست که برای سلامتی انسان خطر آفرین باشد، از سر به خاطر بیشتر براق دیده شدن جواهرات استفاده می شود تراشه هایی که کمپانی سواروسکی روی جواهرات خود ایجاد می کند بسیار خاص و پیچیده است هر کمپانی نمی‌تواند مانند آن را تولید کند.

 

-رقیب فعلی کمپانی سواروسکی

 

هیچ کسب و کاری نیست که روزی برای آن رقیبی پیدا نشود و همیشه یکتاز میدان باشد، همه کمپانی ها در تلاش هستند که روز به روز پیشرفت کنند و تمایز زیادی برای رقابت داشته باشند و فروش و خدمات زیادی را برای کمپانی خود ایجاد کنند. رقیب فعلی کمپانی سواروسکی یک کمپانی چینی به نام ژوپینگ است که توانسته رقیب سرسختی برای کمپانی سوارسکی باشد و روز به روز هم پیشرفت خوبی را برای خود رقم بزند. کمپانی ژوپینگ جواهراتی همانند جواهرات سواروسکی تولید میکند و حتی تنوع محصولات ژوپینگ در سال های اخیر خیلی بیشتر و جالب تر از کمپانی مشهور سواروسکی شده است، کمپانی چینی ژوپینگ خطری برای تمامی کمپانی هایی که در زمینه جواهرات هستند در دنیا ایجاد کرده است، تنوع بالا و کیفیت بالا آن در کنار قیمت های مناسب باعث شده است در دنیا رشد زیادی داشته باشد و نظر مشتریان زیادی را به محصولات خود جلب کنند.

دیدگاه کاربران

برای ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید